« 第23回かわさきロボット競技大会に参加しました | トップページ | Bangkok Maker Faireに行ってきました!その1 »

Bangkok Mini Maker Faireに行ってきました!エピソード0

1月21日、22日にバンコクで開催されたBangkok Mini Maker Faireに参加してきました。

I participated in Bangkok Mini Maker Faire held in Bangkok on January 21 and 22.

ひょんな事から、こんな素晴らしい経験をすることが出来ました。

By some freaky coincidence I was able to do such a wonderful experience.

事の始まりは一通のメールでした。

The beginning of the story was a mail.

Bangkok Mini Maker Faireに、うちのロボットを展示したいので貸して欲しいとメールが来ました。

Mail came to Bangkok Mini Maker Faire because I would like to display our robot so that I can lend it.

俺はちょっと考えてしまいました。

I thought for a moment.

なぜなら、今まで何度も、ロボットを貸して下さいと言うメールは来てました。

Because, e-mail saying that we should lend a robot many times, has come.

話しを聞いてみると、ロボットに対して軽く見ている感じの輩が多くて断っていました。

When I listened to the conversation, there were a lot of people feeling lightly looking at the robot.

今回も同じような話しだと思い、自分と一緒でなければロボットは貸し出せませんと返事をしました。

I thought it was the same kind of story this time, and I answered that the robot can not be rented unless it is with me.

きっと断ってくるだろうと思ってました。

I thought that I'm sure to refuse.

ところが、渡航費と宿泊費を出すので来て下さいとメールが来ました。

However, e - mail came because we will issue travel expenses and accommodation expenses.

あまりの良い話しに信じられず、ちょっと怖くなってました。

I could not believe it because I was talking too good, I was a bit scared.

虎穴にいらずんば虎児を得ずと思い、思い切って行く事にしました。

I thought that I would not get a baby boy if I entered the tiger's hole and decided to take a drastic step.

バンコクのMaker Faireがどんな雰囲気か想像ができず、ドキドキしながら出発の日を迎えました。

I could not imagine what kind of atmosphere Bangkok 's Maker Faire was like, and as soon as I started, I had a departure day.

つづく・・・

to be continued...

|

« 第23回かわさきロボット競技大会に参加しました | トップページ | Bangkok Maker Faireに行ってきました!その1 »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/155778/64803643

この記事へのトラックバック一覧です: Bangkok Mini Maker Faireに行ってきました!エピソード0:

« 第23回かわさきロボット競技大会に参加しました | トップページ | Bangkok Maker Faireに行ってきました!その1 »